Piet Hein

Jeg faldt lige over et gruk som min far sendte mig da jeg fyldte 25 år. Og som sædvanlig imponeres jeg af Heins evne til at strukturere et digt og gengive en indsigt mens han beholder letheden:

Jeg tror, at tro på egne grænser røver
os sande muligheders land.
Jeg tror på den almægtighed, vi øver
på langfærd over himmelrand.

Jeg tror, at den erkendelse er sand
og rummer al den visdom vi behøver:
Det utroligt, hvad man ikke kan,
når man af ærligt hjerte ikke prøver.

Piet Hein

Skriv et svar

