8. august 2006 #2

På en eller anden måde ender det altså med at jeg beslutter mig for at skrive to mails. Hvilket er dybt debilt, sådan rent objektivt set. I dag er nemlig min ugentlige passe-Smilla dag. En dag jeg selv har insisteret på at have. Og så skal jeg alligevel skrive to arbejdsmails. En til en amerikaner, som jeg vil forklare hvorfor hans konference ikke er optimalt markedsført og planlagt – og en anden for at sige nejtak til et endnu kontor jeg så på i går. Jeg vil så gerne formulere en ordentlig mail med lidt respekt for hans arbejde. Men distraktionerne vælter frem.

Jeg skriver mens jeg varmer broccolimos med pasta til Smilla. Glasset ryger simpelthen en tur i vandvarmeren. Og endnu en gang viser det sig at jeg ikke vinder priser for at multitaske. Således splittet mellem køkken og forhave kan jeg blive tilstrækkelig distraheret til ikke at opdage at Smilla, bleløs som hun ligger og nyder vejret, laver en bæ. kravler lidt rundt, og efterfølgende beslutter sig for at lege med den. På samme måde som hun leger med alt andet af samme substans for tiden, broccollimos f.eks. Ved at gribe det med hænderne og trykke det ud mellem fingrene.

Et bad senere sidder jeg og fodrer hende – mens jeg føler mig som hende der fra Desperate Housewives, der gerne vil have sin karriere igen. Men følelsen varer ikke længe. Den bliver hele tiden afbrudt af spørgsmålet om hvorfor alt vasketøj altid kravler ind i dynebetrækket. Tanken dominerer indtil der ankommer en erhvervspakkepost med en pakke til mig. Mens jeg forsøger at spille cool tørrer jeg broccollimos af barn og mig – og går ham i møde for at tage imod pakken. Det er sidste sending udstyr fra England. Nu har jeg komplet udstyr til at lave podcasts med god lyd. Nu mangler jeg bare energien og tiden. Fodringen er endelig overstået. Jeg sætter en kogevask over, fyrer mailen af – den bliver kort og kontant og uden respekt for hans arbejde, men dog sendt – og så går jeg en tur med Smilla i klapvognen. Det skal sgu blive helt afslappende at arbejde de næste par dage.

Skriv et svar

