8. august 2006

Hmm, ser du. Livet er mærkeligt. Specielt når man finder sig selv i Odense for at købe babymælk og leje Dødens Gab 2. Ikke en umiddelbar kombination. Men altså dagens opgave, udstukket af tilfældigheder og familien. Babymælken er til det mindste barn, Smilla 6 måneder, og Dødens Gab 2 til den ældste, Olivia 11 år. Udover de to børn er der min kone, Stine 32 år og mig, Patrick 34 år. Og selvfølgelig katten Mille og 4 killinger på 4 dage. Men det er så også hele familien.

Og det er der at det går op for mig at jeg trænger til at skrive noget af alt det ned som sker i vores liv. For der sker sgu en del. Og meget af det går tabt, som det meste bør – det er trods alt bare hverdag – men noget af det skal også fastholdes. For min skyld. Så det prøver jeg så på denne måde.

Det er lidt grænseoverskridende, for det er privat skrevet og uden synderlige filtre som anonymitet eller intellektualisering. Og det har jeg aldrig prøvet før. Senere sidder jeg i bilen på vej hjem. Og det er her at det går op for mig at en måde at dæmpe den grundlæggende stress, der er i mit liv – og sikkert i de fleste voksne danskeres liv – er ved at trække nogle streger mellem nogle af de mange punkter, som vi berører hver dag. Hvis ikke jeg havde lovet mig selv ikke at elaborere for meget, eller rettere ikke prøve at score billige point ved at skrive smart, ville jeg sikkert skrive om at opleve forlæns og forstå i retrospekt. Nu vil jeg bare skrive at jeg savner lidt perspektiv på mit liv.

Arbejder jeg for meget? Tænker jeg for lidt? Er jeg nok far eller for lidt tilstede? Jeg aner det ikke – men jeg håber at finde ud af det, stille og roligt – ved at opleve, skrive og læse senere.

Skriv et svar

