Et løsthængende missil

Jeg er blevet en udvidet Rohde. Et lavtflyvende, løstgående, toploadet, superfarligt og ustabilt missil. Det blev jeg den dag jeg blev skilt. Jeg gik fra ufarlig onkelstatus til ondsindet kvindebedårende møgliderlig horebuk. I visse kvinders opfattelse altså. Udelukkende på grund af det ene farlige ord: skilt. På sætningen “Jeg er lige blevet skilt” har jeg bl.a. modtaget responsen “og jeg er meget gift” og i en anden udveksling ligefrem GIFT med versaler. Så er det da ikke til andet end forstå. Jeg er nu officielt blevet til onkel dunkel. Blandt kvinder altså. Og så var det lige jeg tænkte om der var nogle kvinder på linien, som kan forklare mig hvorfor jeg nu pludselig er blevet så truende at en almindelig samtale skal inficeres med afvisninger uden oplæg?

3 responses to “Et løsthængende missil

  1. Du må have sagt det til nogle kvinder, som var bange for hvad de kunne finde på, hvis de ikke hele tiden holdt fast i kontrollen. De kunne da godt have flirtet bare en lille smule med dig, for at give dig noget at sove på.
    Man skal flirte med ALLE mulige man møder på sin vej – kald det almindelig, høflig omsorg for dine medmennesker.

  2. Charlotte – at det er almindelig omsorg at flirte med sine medmennesker, det tror jeg der er temmelig meget sandhed i!

  3. ……..af samme årsag som nyskilte kvinder bliver betragtede som potentielle ægtemændsrøvere og derfor ikke så tit bliver inviteret til hyggelige sammenkomster…….. For hvad kan vi dog ikke finde på.

Skriv et svar

