En helt ny generation

De sidste par uger har jeg arbejdet lidt med unge og hvordan de forbruger – og ikke mindst, hvordan de forbruger og forholder sig til reklame. Og i den forbindelse faldt jeg over en meget klog sætning, som jeg synes jeg bør viderebringe. De unge i dag er den første generation, der ikke føler sig som et publikum, men snarere føler de selv har et publikum. Og da jeg læste det faldt en del på plads.

2 responses to “En helt ny generation

  1. Men er det rigtigt? Var ungdomsoprøret ikke nogenlunde præcis den samme tanke som det?

  2. Det synes jeg ikke -det tror jeg handlede mere om at have mulighed for at påvirke verden eller ej. Og den ret tog man så. Ligesom Punkbevægelsen i 70erne, der tog retten til at producere på trods af gatekeepere, hvis kommercielle interesser var at de ikke producerede.

    Hvorimod påstanden fra Peter Hirshberg (bl.a. Technorati) er at de ikke vil være publikum til de medier der findes, men føler at de selv har et pulikum, som de servicerer. Hverken ungdomsoprøret eller punkbevægelsen tænkte på et publikum -de tænkte samfund. Mere eller mindre bevidst 🙂

    Men måske er det bare et spørgsmål om vinkel?

Skriv et svar

