Larsen er der altid

Bare ikke lige nu – han er vist på vej til Færøerne for at spille. Men ellers er han et fast punkt, hvis man drikker et par øl efter almindelig butikslukketid i Odense. Og jeg har ofte hilst venligt på ham, primært af skræk for at få endnu en skideballe, som jeg fik den gang jeg var så optaget af en samtale at jeg ikke fik sagt godnat til Hr. Larsen da han gik hjem fra værtshuset.

For ikke længe siden sad jeg og introducerede en venlig englænder (fra Leeds) til den danske snapsetradition. Igen. Og mens snakken gik gennem USA, miljø, Leeds, Odense og selvfølgelig Paris Hilton, spidsede han pludselig ører og holdt mund. Han hørte “This Is My Life” med Gasolin for første gang. Og i det sekund slog det mig hvor meget jeg elsker albummet “Efter Endnu En Dag”, som jeg altid har syntes er Gasolins bedste. Og dermed muligvis den musikalske danmarkshistories bedste album. Anyway – det var sjovt at se hvordan en der aldrig, aldrig, aldrig, før har hørt Gasolin pludselig opdagede sangen og bandet. Og hvordan vi blev nødt til at snuppe “This Is My Life” med snaps og lang intro, der opsummerer hele albummet på symfonisk vis, igen og igen. Brilliant.

Skriv et svar

