Noter fra eftertanken

Min weekend har været mere end fed. Mine to børn blev døbt sammen -og snart skal den ene konfirmeres. I den forbindelse sad jeg og researchede lidt på dåb vs konfirmation. Det viste sig at den konfirmation vi har i dag bygger på den der blev vedtaget som en tvangskonfirmation i 1736 -hvor man skulle konfirmeres og kunne blive både udvist og sednt i slavelejr, hvis man ikke gad. Tak spids.

Det smerter mig noget at det går min gamle arbejdsplads TV 2, så relativt elendigt, som det gør. To år med underskud og ingen penge på bogen går at de må låne til at udbetale løn. Selvfølgelig har jeg en mening om hvorfor det er gået ad helvede til og hvordan det burde have været -men jeg kan ikke helt undslå mig en dum fornemmelse af at være lidt for tanketoldfri, fordi jeg har stået på sidelinien. Derfor tror jeg at jeg undslår mig at sparke til dem der ligger ned i forvejen og holder min kæft. Men den går vist ikke meget længere uden skarpe reformer.

Alle polerne er ved at skride fra os. Så lige Al Gores nyeste slideshow på TED (og så også lige denne sjove vinkel på musikvideoproduktion ved samme lejlighed) og han mener simpelthen at den største trussel mod miljøet og klimaet er den medfølgende manglende følelse af at dette er et menneskeskabt OG påtrængende problem. Det forsøger han at løse ved at animere polernes nedsmeltning.

Og en anden pol der er ved at forsvinde er Polaroid. Her er påtrængenheden måske større, for der gribes til bloggen og skrives protestbreve i stor stil. En af de første businessventures jeg stod fadder til, sammen med en folkeskolekammerat, var en tanke om at fotografere bryllupper med Polaroidkamera. I dag ville det være en stangsmart idé. Dengang kom vi kun til at købe kameraet -der var tilsyneladende ingen, der ville betro to 12 årige at forevige deres +100.000 kroners bryllup på instant film.

Skriv et svar

