Den ubekymrede sandhed

Via et link hos Tveskov så jeg en komprimeret udgave af Al Gores nye diasshow om klimatilstanden på TED. Interessant at høre primært om hvorfor der var behov for et nyt show (udover at det gamle var afholdt mere end 2000 gange). Det første angreb modviljen mod at erkende at vi mennesker har en indflydelse på klimaet med vores handlinger. Det er på plads nu, men nu skal vi til at føle problemet også er påtrængende og ikke bare ubekvemt. Tjek det ud.

Forleden -midt i en brainstorm -stødte jeg på det fedeste ord jeg har hørt længe, nemlig klassificeringsordet “forundringsord”. Det dækker bl.a. de ord vi skruer lidt på og forandrer til lejligheden. Og siden har jeg faktisk -med hjælp af min T9 ordbog, opdaget flere forundringsord. Foreløbigt har jeg samlet to op: deprihæl og pirregødt. Nu er jeg primet -min hjerne er åben for dem, så nu går jagten ind.
Og så har jeg brugt morgenen på at kaste køer, spille tennis og bowle –Wii er i huset!

One response to “Den ubekymrede sandhed

  1. Men ellers står det på gloende …

Skriv et svar

