Pilgrimsturen

Jeg har et fjernsyn, der kan vise mig utallige billeder og dokumentationer af verdens elendighed. Og gerne gør det. Jeg har til tider en avis, der gerne vil perspektivere mig i en retning. Jeg har en pladesamling, der kan genoplive utallige minder og situationer. jeg har et vindue, der kan vise mig verden udenfor, der adstadigt ændrer sig så jeg ikke bemærker andet end vejrets skiften. Og så har jeg mine minder. Både de selvoplevede og de overbragte. Jeg har min familiehistorie og min barndom.

Men hvad har jeg i min drømmerygsæk? Hvad er det for en idé, jeg meer vil udfri mig og give mig ro i sindet. Den der betyder jeg ikke behøver at gå længere, men kan sætte mig ned og nyde frugterne af mit liv? Hvad er det der har nok energi til at puste til den lille, trætte ild så den flammer op? (For nu at citere Trille, som jeg finder meget glæde i for tiden).

Jeg har ingen anelse. I den forrige blogpost blev spørgsmålet åbnet, hvad er den danske drøm? Siden har jeg grundet. Læst de kloge og gode kommentarer, men ikke fundet andet end at vi tror på at vi danskere, i hvert fald i mange år, har ment at hvis vi tager et medansvar for hinanden kan vi komme længere end hvis det er hver for sig. Men hvad ligger bag dette -er det en søgen efter sikkerhed eller er det bare et stort system af genforsikring.

Det ved jeg heller ikke. Og der er faktisk ikke ret meget jeg ved om dette -eller hint for den sags skyld. Derfor ar jeg besluttet mig for at bruge lidt mere energi på emnet. Om du vil med eller ej, er op til dig. Og jeg forstår ærligt talt godt hvis du ikke gider -men hvis du vil med, så lover jeg at du kan finde mig her. Sammen med det jeg finder på vejen. Så nu begynder jeg på min pilgrimsvandring.

Skriv et svar

