Dansuenza

Tdligere har denne signatur (af en eller anden grund har dette udtryk altid pisset mig helt vildt af) klaget over tidens degradering af dansuenza, fra meget morsom sketch til tidstypisk popdanseshow.

Men nu er klippet tilbage og tilgængeligt på nettet. Det viser sig at være fra en serie programmer, der hed “Op på ørerne vi er kørende” fra 1978. Jeg så klippet sammen med min datter på 13. Jeg grinede knowingly over en ung Pouls Nesgaard og en ung Thomas Winding, der bare gav den gas. Hun smsede, kiggede væk, gabte og kedede sig bare utroligt bravt. Men blev dog siddende i samtlige 4:21 min, mens hun savnede et godt popdanseshow. Måske er titelforskydningen mere symbolsk end som så.

Nå, anyway -det er stadig vores verden nogle år endnu før ungerne tager over: find klippet på Bonanza, det er klip nummer 22 under emnet 100 klip.

4 responses to “Dansuenza

  1. Hej
    Jeg kan kun give dig ret…! Jeg husker stadig klippet og er ved at gå fuldstændig i minus over, at jeg ikke kan finde den melodi nogensteder.
    Dejligt indslag!

    kh Ivan

  2. Pingback: Video med Thomas Winding | oschlag.dk - ham med huen

  3. Hej,

    Jeg tror skisme jeg har fundet slutnummeret til Dansuenza….
    Nummeret hedder “Bobo Step”, men jeg er lidt i tvivl om hvem der har lavet det. Anyways…. Her en link til Youtube, så du kan hører den :o)

    Forsat go’ sommer

    Hilsen, Claus Møller-Madsen

  4. Godt fundet -jeg er behørigt imponeret!

Skriv et svar

