Mangler der ikke en?

Jeg har tidligere harceleret over dansk, kommerciel radio -som er en branche, der nærmest har ødelagt deres egen branche metodisk, så der intet er tilbage. Nu skal jeg fortælle dig hvad jeg tror er hovedårsagen til at kommerciel radio i Danmark ikke har de 6-8% af reklamemarkedet, som de burde have -hvis vi sammenligner med de steder, som vi har taget vores radioudvikling fra, f.eks. USA, England, Tyskland og Holland. Hemmeligheden er simpel: vi tog kun halvdelen af radioformatet. Vi tog musikrotationen og måden værterne arbejder. Men vi missede den næstvigtigste person efter frontpersonen. Nemlig produceren.

Den der ikke er på, men på showet. Den der kan koncentrere sig om helheden -og gøre hver detalje mere skarp, frisk og spændende. Den der kan sparre med værten og samtidig give sig selv hundrede procent anonymt ind i fællesskabet. Det er det dansk radio mangler -en tradition for og en udvikling af den anonyme ankerperson. Ikke som gatekeeper, hvis primære funktion er at slå programmer og idéer ihjel -men snarere kilde og vende dem så selv den mindste idé udlever sit fulde potentiale. Hvis du spørger mig …hvad der så aldrig er nogen der gør🙂

One response to “Mangler der ikke en?

  1. Tiltrådt

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s