Go ma´

Jeg kender ham ikke – men jeg kender hans restauranter. Da jeg kom til Odense i 1998, efter et par år i London, var det første der slog mig manglen på steder der kunne servere ordentlig mad. Caféniveuaet var ok. Og ok repræsenteret. Men der manglede et mellemniveau af steder der havde åbent og havde en ok kvalitet. Det er kommet snigende de seneste fem år.

En trio af byliv, bedre barer, bedre spillesteder og bedre restauranter giver næsten illusionen om at drømmene er tilbage i Odense. De har ellers helt tilbage til H.C. Andersen og min – lidt oversete – Odense-favorit C.F. Tietgen været noget, der for bysbørnene skulle realiseres andre steder end indenfor de mentale bymure.

Claus Skovsted, for det er ham det handler om, er tilsyneladende en af drivkrafterne bag disse kulinariske drømmes indtog i byen. Han etablerede sammen med sin partner en rigtig cool Sushi take away og derefter Mormors Køkken og ikke mindst, og det er årsagen til jeg opdagede ham, Goma. En restaurant med et bredere japansk køkken, der leverer oplevelser i fin kvalitet.

Thumbs up til Claus, der bringer drømmene ind i Odense, fremfor at realisere dem udenbys.

Skriv et svar

