Comedy Kuren og dansk medie-mash up

Så premieren på Comedy Kuren og kan ikke lade være med at tænke at udviklingen af tv-programmer lige nu sker på de mindre kanaler. Det er et godt program med en voksen præmis, barnlige vitser og en lidt rå tilgang til en mand, hans selvsyn og comedy i det hele taget. Godt og ualmindeligt skjult styret af Anden – som går til programmet med arbejdsånd, mens han forsøger at følge med gennem utallige frokoster.

Kunne ikke lade være med at få en vis respekt for faget når det garneres med vilje og holdning. Og kunne ikke lade være med at tænke på oplevelsen af at se filmen Comedian, som følger Jerry Seinfelds vej tilbage fra berømmelsen til arbejdende komiker. Der er ydmyghed, små scener og store slag på menuen – og man sidder tilbage og tænker, det er sgu ikke let at være sjov. Bevidst.

Håber mange har set Comedy Kuren, men mon ikke. Det lader til at TV 2 har solgt sin bedste reklameplads til konkurrenten – så velkommen til det nye årtusinde, det er jo i ægte mash up tidsånd.

9 responses to “Comedy Kuren og dansk medie-mash up

  1. Jeg har skrevet en række artikler om Comedy kuren. Tag et kig på min blog hvis du vil læse lidt mere om stjernen i det talentløse nye program på kanal 5 – comedy kuren..

  2. Winfoa – som du kan se på mit indlæg synes jeg ikke at Comedy Kuren er et talentløst program, snarere tværtimod.

    Jeg har godt set både Operation X og den lange række af artikler om Henrik Bruhns forretningsmetoder og idéer, så jeg er ikke overrasket. Jeg synes dog ikke det gør programmet talentløst at Bruhn har en blakket moral. I dette tilfælde forholder jeg mig primært til programmet som tv og ikke til manden.

  3. Programmet i sig selv er vel ikke nok til at imponerer dig?

    Jeg mener blot, Henrik Bruhn er kendt som en fusker med hans virksomheder og det er også sådan at program omtalen omtaler ham, og så kan jeg ikke rigtig forstå at man vælger at lave et program ud af det.

    Jeg er dog glad for du har set de andre artikler os så at du har dannet dig lidt baggrundsviden om manden.

    Men ærlig snak manden var ikke blot elendig til at tjene penge på hans internet forretninger han er også en af Danmarks dårligste standup komikere.

    Her mener jeg bare at en mand der har levet af det samme standup materiale som han vandt dm i standup med tilbage i 2003 og ikke rigtig vist nogen tegn på fremskridt også burde ligge sådan en ting på hylden.

    Er du til standup vil jeg meget hellere anbefale dig nogen af de folk der virkeligt kan deres kram indenfor faget, bla. anden som jo følger Henrik Bruhn igennem comedy kuren.

    Hvis du forstår dig på engelsk standup kan jeg klart anbefale dig at tage et kig på the last comic standing som er et amerikansk comedy program i stil med Tv2 Zulu’s comedy fightclub – bare meget større og sjovere 🙂

    Men at kanal 5 sender comedy kuren og ikke tv2 eller tv3 forstår jeg godt hvis man ser på hvilke kanaler der har flest seertal 🙂 det kunne ikke sælges til andre kanaler så kanal 5 tog det.

  4. Vil dog lige supplerer med at jeg stærkt overvejer at se klippet hvor Henrik bliver konfronteret med de folk han har snydt i sin fortid, det blir dog på youtube når det havner der engang 🙂

  5. winfoa – jeg har en fornemmelse af vi taler en smule æbler og pærer her. Det er selve strukturen og dramaturgien, som jeg synes er spændende og fremadrettet i programmet. Det er også den jeg er imponeret over – og den jeg hylder.

    Jeg har ikke meget til overs for svindlere og deres tricks.

    Tak for tippet om comedy, det vil jeg tjekke ud.

  6. Det er vildt … er det ægte?

  7. Charlotte Ardal

    Hej. Jeg har endnu ikke set comedy-kuren, men vil nok prøve at få indhentet det forsømte.
    Lige nu skumler jeg over at mainstream går i retning af at man skal vælge mellem X-faktor og “Vild med dans”.
    Jeg foretrækker program 1 på Danmarks Radio for tiden.
    Hvor er modet til at prøve noget nyt? Og hvorfor halser pengene efter gårsdagens succes’er?
    Med venlig hilsen 🙂

  8. Hej Charlotte, det er vist mest angsten, der halser efter gårsdagens succes´er 🙂

  9. Hans Christian Vang

    Jeg forstår ikke hadet.

    1. Formatet er splinternyt, og et nyt format er altså en hel del mere interessant at se på end de evindelige talentshows som alle kanalerne forsøger at proppe ned i halsen på os.

    2. Manden forsøger at rette op på sit liv – både helbredsmæssigt og forretningsmæssigt. Det må man trods alt respektere – og det siges at alle fortjener en chance til.
    Ja, han har lavet forretninger på nettet, der ikke var moralsk forsvarlige, men skal han være mærket som svindler resten af hans liv – også hvis han kommer ovenpå igen?

    En sådan holdning mener jeg ikke er menneskeligt forsvarlig.

    Danmark er vel ikke ligefrem befolket 100% af englebørn, der aldrig har været mindre end rare ved deres medmennesker, vel?

Skriv et svar

