Velkommen til Odense

For snart nogle år siden flyttede jeg til Munkebo med min daværende kone for at blive skilt. Det var nu ikke den primære årsag til flytningen, men det endte sådan og derefter boede jeg alene i Munkebo i et års tid. Noget af det første jeg mærkede da jeg var nyankommen var en lyst til at sprede det glade budskab om min nye by til alverden. Nu er jeg jo selvstændig, så derfor kontaktede jeg borgmesteren og foreslog ham at vi lavede en kampagne for at flytte folk fra de omkringliggende byer til byen med marker og vand. Jeg fik et venligt brev om at det var der styr på allerede.

14 måneder senere fik jeg et velkomstbrev og en lille folder med posten. Folderen udmærkede sig ved at handle om hvorfor jeg skulle flytte til byen – hvilket jo var lidt sent. Jeg havde allerede set svanerne og vandet og svømmehallen og busstoppestedet og alle de andre nære fordele. Hm.

For godt tre måneder siden fik jeg så solgt resterne af huset og flyttede til Odense. Jeg har været i arbejdsmæssig kontakt med Odense Kommune nogle gange, blandt andet i forbindelse med udrulningen af Odenses nye vision: At lege er at leve. Og det har været en positiv overraskelse at her er der sgu noget mere styr på kommunikationen.

ikke desto mindre måtte jeg kigge en ekstra gang da jeg åbnede velkomstbrevet fra Odense i morges. Den var velspækket med gode ting, relevante og opdaterede brochurer om byen, kultur og sportslivet omkring mig -og en god velkomst. Det hele toppet med fribilletter til Zoo, lokal håndbold, muséerne i byen OG til fodboldkamp mellem OB og SønderjyskE. Ikke ringe vel? Faktisk fire billetter til fodbold, to til voksne og to til børn. Eneste lidt ærgerlige biting? At de voksne skal sidde på Fionia Bank Tribunen og børnene på Fyens Stiftstidende Tribunen. Jeg må nok følge en vens råd om at få en journalist fra Stiften til at holde opsyn med ungerne, mens jeg vinker fra den anden baneside. Men i det mndste gør de sig sgu da anstrengelser for at byde mig velkommen og tak for det.

3 responses to “Velkommen til Odense

  1. Sådan en velkomstpakke burde alle byer have. Hvis jeg skulle smide “fribilletter” i en Seattle pose, ville den indeholde mange af de samme ting (Seattle har en enorm zoo). Måske ville OB og håndbold blive erstattet med Seahawks og Mariners. En fri tur op i toppen af rumnålen og et besøg på det lokale akvarie ville jeg også inkludere.

    Men mest af alt er det interessant at se, hvordan Odense vælger at introducere sig selv. Tak for deleren.

  2. Søren Holmberg

    Med fare for at nogen (igen) låser mig ude fra Villa Aavang og forsøger at tvinge mig til at afsværge mine politiske holdninger:

    – Det er hvad der kommer ud af at lade Socialdemokrater styre Munkebo i så mange år.

  3. Rasmus – sjovt at høre hvad du ville lægge i Seaatles velkosmtpakke.

    Søren – jeg anede slet ikke du var politisk engageret? 🙂

Skriv et svar

