Mn kunne ogå bre kide det et tykke

Min æblecomputer er ikke tiptop for tiden. Det er de grå dupper der ikke virker helt. Primært er det to, der ikke vil mere. Nemlig det 1. og det 19. i rækken med de figurer vi bruger til ordbygning. Det betyder jo lidt for et blogindlæg, når jeg ikke må bruge de to til ord. Det fjerner en del muligheder for udtryk. Mn kunne ogå bre kide det et tykke og e hvordn det gik. Men det virker noget mere rodet end dette. Omend må være hurtigere end nu, hvor jeg opfinder ordrækker, der giver mening og hvor bemeldte figurer ikke optræder.

Når jeg er på mit job er der jo brug for de to lydbilleder temmelig ofte – dér kopierer jeg dem i ældre dokumenter og putter dem ind i det nye, men det er jo en kedelig måde, der ikke er ret hurtig.

Det er jo lidt mærkværdigt, nu jeg bemærker hvor meget vi bruger de to ordbyggere, mon jeg ville lægge mærke til om x eller z ikke virkede? Næppe.

4 responses to “Mn kunne ogå bre kide det et tykke

  1. Dude

    Du skovler jo penge ind. Monstro det ikke var på tide du sendte Steve Jobs noget money-love og fik dig en ny maskine? De nye kommer i næste uge!

    Krammer
    C

  2. Du kan da bare flytte de to bogstaver til andre taster – det er da nemt 😉 Bare ændre tastaturlayout; men ellers send Mac herover, så skal jeg gerne Støve den af for dig -) eller finde på noget andet. God weekend.

  3. Tror investeringen hurtigt vil være tjent hjem ift at copy/paste s’er & a’er fra gamle dokumenter, skøre kugle! :o]

  4. @Carsten, Sebastian og Svend – tak for tips. Jeg ville have svaret tidligere men i løbet af nogle få timer gik tastaturet fuldstændig ned og ville kun fungere i num-lock. Det holdt cirka to timer, hvorefter man kunne presse bogstaver ud af maskinen ved at lægge hele sin vægt på tastaturet mens man trykkede på andre taster. Man kunne dog ikke vælge hvilke resultater, der skulle komme ud af trykkene.

    Nu er min gamle PowerBook G4 kommet ud på gaderne efter et par års kontortjans – og det er den glad for. Et hyggeligt gensyn, mens vi venter på at storebror skal komme hjem fra hovedstaden 🙂

Skriv et svar

